În urmă cu ceva timp, săptămânalul nostru a realizat o anchetă privind calitatea dezastruoasă a hranei care era servită în nu mai puțin de 9 centre din subordinea Direcției de Protecție Socială din județul Gorj, ca urmare a derulării unui contract cu firma gorjeană GASTROM GROUP, condusă de omul de afaceri Târcă Nicolae.
Săptămânalul Gorj Cotidian a semnalat, după mai multe discuții cu bolnavii din centrele respective, dar și cu angajați care au dorit să-și păstreze anonimatul, batjocura la care erau supuși peste 500 de ”beneficiari” de către un operator care nu și-a respectat angajamentele contractate și am solicitat președintelui Consiliului Județean Gorj, Călinoiu Ion, să ia măsuri pentru remedierea urgentă a situației.
Ulterior, în urma unei solicitări adresate DGASPC Gorj, în baza Legii 544 din 2001 privind liberul acces la informații de interes public, conducerea instituției ne-a confirmat cele prezentate, prin intermediul unei adrese, pe care o prezentăm publicului larg:
”Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Gorj a transmis recent publicației ”GorjCotidian”, urmare a unei solicitării anterioare depuse de mijlocul media menționat, un material prin care au fost comunicate următoarele aspecte:
”La data de 30.05.2011, în urma licitației deschise ”Achiziția de servicii de catering pentru beneficiarii DGASPC GORJ”, a fost încheiat contractul cadru privind atribuirea serviciilor menționate cu SC GASTROM GROUP SRL Târgu-Jiu, pentru o perioadă de patru ani (01.06.2011-31.05.2015), cu o valoare minimă estimată de 6.221.549 lei și o valoare maximă estimată de 7.539.525 lei (sume fără TVA).
Obiectul contractului cadru îl reprezenta asigurarea hranei la unitățile subordonate DGASPC Gorj, respectiv cele 9 centre din Târgu-Jiu, Suseni, Dobrița și Târgu-Cărbunești, cu mențiunea că, în baza acordului cadru, a fost încheiat contractul subsecvent nr. 1 pentru perioada 01.06.2011-30.05.2012.
Referitor la îndeplinirea obligațiilor contractuale și a standardelor de calitate, au fost necesare două întâlniri de conciliere cu reprezentanții SC GASTROM GROUP SRL Târgu-Jiu, în data de 05.09.2011 respectiv în data de 28.02.2012, cu scopul de a atrage atenția furnizorului de servicii de catering asupra unor neconformități în ceea ce privește furnizarea hranei către beneficiari, respectiv:
A. În perioada de iarnă hrana ajungea rece la Complexele de îngrijire și Asistență Dobrița și Suseni
B. Au fost înregistrate două ocazii în care hrana a fost livrată cu miros și gust alterat, fiind însă înlocuită în termenul contractual de 2 ore de la livrare;
C. Alimentele de bază din felurile preparate se repetau la 2-3 zile ceea ce a dus la insatisfacția beneficiarilor și a fost necesară atenționarea furnizorului asupra respectării planurilor meniurilor, săptămânale, astfel încât să fie respectate prevederilor contractuale;
D. Cantitatea de hrană a fost urmărită zilnic și a rezultat prin cântărire și calculul din gramajul pe porție înmulțit cu numărul de porții comandate pentru ziua respectivă. Cu anumite excepții cantitatea de hrană a corespuns iar atunci când nu a corespuns, deficiențele au fost remediate în termenul stabilit în caietul de sarcini (2 ore), procesele verbale de recepție a hranei semnalate după remedierea problemelor;
E. În general mâncarea era nesărată, dar s-a solicitat sare în ”Complexele de servicii” și după gust, mâncarea a fost sărată;
F. Nu a fost porționată mâncarea și beneficiarii de servicii au fost colaborare cu angajații achizitoriului;
G. Planuri de meniu nu au fost întocmite întotdeauna în 4 variante pentru perioada caldă și 4 variante pentru perioada rece, așa cum a fost prevăzut în contract;
H. Cu mici excepții nu s-a ținut cont de propunerile compexelor de servicii referitoare la planurile de meniu săptămânale;
Întrucât din verificarea ofertei tehnice și financiare, completate conform situației actuale a Gastrom Group SRL (aflată în procedură generală a insolvenției), s-a concluzionat că nu mai sunt îndeplinite condițiile tehnice și financiare pentru încheierea unui nou contract subsecvent la Acodul Cadru , relațiile contractuale cu această firmă au încetat cu data de 30.06.2012, din inițiativă DGASPC Gorj”.
În concluzie, reprezentanții Consiliului Județean Gorj, în subordinea căruia funcționează Direcția de Protecția Socială, dar și ai instituției în cauză, s-au decis să lase deoparte interesul personal sau privat și să țină seama de interesul celor 500 de asistați sociali din 9 centre,care făceau foamea pe banii publici care umpleau buzunarele firmei lui Târcă Nicolae.
Este un exemplu pozitiv ceea ce s-a întâmplat în urma semnalărilor din săptămânalul nostru, trebuie să evidențiem că, în sfârșit cineva a pus interesul public mai presus de interesul ... „grupurilor de interese”.
În condițiile în care, cei de la DGASPC Gorj intenționează organizarea unei noi licitații în SEAP, pentru atribuirea contractului respcetiv, tot acest proces se va desfășura cu o transparență totală, iar contractul va prevederea clauze privind calitatea și cantitatea hranei și modul de verificare a acesteia, putem spune că nu ar mai trebui să ne facem grji despre ce vor mânca semenii noștri care beneficiază de serviciile sociale ale DGASPC Gorj.


Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu